Veelgestelde vragen

Veel gegtelde vragen

Hoe werkt het?

Wij proberen het huurproces zo gemakkelijk mogelijk te maken. Het werkt als volgt:

• Blader door onze website en kies welke items u wilt huren. Klik op huur nu button.
• Selecteer de OPHAAL en INLEVER datum/uur en klik op TOEPASSEN.  Klik daarna op GA VERDER button.
• Vul in de persoonlijke gegevens en klik op VERSTUREN.
•  Als u voor het eerst bij ons huurt, beoordelen wij eerst uw aanvraag. Dan ontvangt u een mail van ons over de DOCUMENTATIE en BETALING om apparatuur te reserveren. Als u vaker bij ons heeft gehuurd, betaalt u geen borg meer. Daarna wordt de apparatuur gereserveerd voor u.

•  U haalt de apparatuur op. Na het gebruik levert u ze in en krijgt u de borg van ons terug. Tenzij u met creditcard heeft betaalt, ontvangt u de borg direct van ons terug bij het inleveren van de apparatuur. 

Betaal ik een borg?

Of u een borg betaalt is afhankelijk van volgende factoren.

– Nieuw of terugkerende klant? Als u vaker bij ons huurt, betaalt u geen borg. Nieuwe klanten betalen wel een borg maar bij iedere volgende huur verlagen wij de borg lager zodat u later geen borg meer betaalt.
– Zakelijke of particuliere huur? Als voor een bedrijf huurt of een eigen bedrijf heeft, betaalt u lagere borg bij ons.
Welk apparatuur?  De borg is afhankelijk van de waarde van de apparatuur. Stel dat u een zeer dure camera huren met een waarde van €5000,- zal de borg hoger zijn dan als u een lange kabel huurt.

Hoe weet ik hoeveel borg ik betaal?  Als u de huuraanvraag via onze website doet informeren wij u over de borg. U kunt natuurlijk ons altijd bellen om de hoogte van de borg te weten voor bepaalde apparatuur.

 

Hoe zit het met verzekering?

U kunt de apparatuur verzekerd of onverzekerd tegen schade huren.

Verzekerd huren tegen schade: U betaalt een kleine premie om verzekering af te sluiten tegen schade. De premie is afhankelijk van de totale huurkosten.
De verzekeringspremie is tussen 5%-10% van de huurkosten. U wordt gevraagd tijdens of na aanvraag proces of u de apparatuur verzekerd of onverzekerd tegen schade wilt huren. Diefstal/verlies/kwijtraken van de apparatuur is nooit verzekerd bij ons.

Hoe kan ik betalen?

De betalingen kunt u vooraf of bij ophalen doen.
U kunt de huurkosten (en eventuele de borg) bij ons contant betalen of pinnen.

Achteraf betaling is mogelijk voor onze reguliere klanten. U kunt met ons bepaalde afspraken maken over achteraf betaling.

Verzenden jullie ook?

Wij hebben geen bezorgdienst maar grotendeels van onze spullen verzenden wij ook verzenden via post.
Behalve heel dure en zware/grote spullen sturen wij alles op.  De kosten zijn 7.50e tot 10 kg. Naar het buitenland verzenden wij helaas niet wegens kwitraken, beschadiging enz. risico’s.

Hoe huur ik voordelig?

Wij hebben de volgende tips voor u om zoveel mogelijk te besparen voor de borg en de huurkosten.

BORG
Tip 1: Huur regelmatig bij ons zodat u geen borg betaalt.
Tip 2: Als u een bedrijf heeft of voor een bedrijf huurt waar (voor) u officieel werkt, betaalt u veel lagere borg dan als u particulier huurt.

HUURKOSTEN:
Tip 1: Haal de apparatuur op vrijdag middag en lever in op maandag voor middag. Dan betaalt u alleen één dag prijs.
Tip 2: Huur voor meerdere dagen. Als u meer dan een dag huurt, betaalt u halve dag prijs voor de vervolg dagen. Als u meer dan een week huurt, kunt u met ons contact opnemen zodat wij een scherpe prijs maken voor u.
Tip 3: Vraag ons B:B mogelijkheden als u bepaalde service heeft waarvan wij gebruik kunnen maken.
Tip 4: Huur video camera setten ipv losse onderdelen. Wij verhuren ook videocamera set’ten. Klik hier om naar videocamera set pagina te gaan.

Krijg ik korting bij het lange termijn huren?

Voor lange termijn krijgt u wel kortingen van ons. Neem contact met ons op om een offerte te ontvangen.

Wat zijn jullie openingstijden?

Wij zijn telefonisch bereikbaar van ma t/m za tussen 09.00-20.00 uur.

U kunt de apparatuur van ma t/m za tussen 10.00-14.00 uur en 18.00-20.00 uur ophalen. Op zondag zijn wij geopend tussen 10.00-14.00 uur.
Wilt u buiten deze tijdstippen ophalen/inleveren kunt u met ons overleggen hierover.

Ik heb iets nodig wat ik niet op de website kan vinden

We proberen onze website up-to-date te houden, maar soms worden nieuwe producten mogelijk niet vermeld.
En omdat de camera zo snel vooruit gaat, kunnen we niet elk item in de inventaris houden. Maar als je iets specifieks wilt,
laat het ons weten, en we zullen proberen het artikel beschikbaar te stellen.


 

Kan ik eerder ophalen of later inleveren? Is het verlengen van huurperiode mogelijk?

  • Eerder ophalen: Als wij afspreken met u kunt u kosteloos eerder (eventueel een dag eerder) ophalen.
  • Later inleveren: Bij het later inleveren betaalt u extra kosten tenzij wij afspreken dat u later mag inleveren. Houdt u rekening dat u met ons liever een dag eerder dit bespreekt. Soms hebben wij reserveringen voor andere klanten en later inleveren is dan helaas niet mogelijk.
  • Verlengen van de huurperiode: Als u ons zo snel mogelijk informeert over het verlengen van de huurperiode, is het wel mogelijk de huurperiode te verlengen. Wij moeten eerst akkoord gaan afhankelijk of er nog reserveringen zijn door andere klanten voor de betreffende apparatuur.

Kan ik de reservering annuleren?

Annulering van de reservering is mogelijk. Hoe eerder u annuleert hoe beter het voor ons is. Dan kunnen wij de apparatuur beschikbaar maken voor onze andere klanten. Let op dat er kosten bij kunnen komen bij annuleringen. Zie onze huurvoorwaarden pagina hierover

Kan ik bij jullie een cursus volgen?

Ja,

Wij geven volgende cursussen aan onze klanten.

– Montage cursus
– Beginners filmen cursus
– Drone cursus

Neem contact met ons op voor meer informatie.

Doen jullie aan sponsoring of B2B afspraken zonder betaling?

Sponsoring en B2B afspraken doen wij wel. Neem contact met ons op over de mogelijkheden.

Kan ik de spullen of apparatuur bij jullie kopen?

  • Verkoop spullen: Wij hebben beperkte aantal spullen te koop zoals lampen, batterijen ect. Kijk op deze pagina wat wij verkopen.
  • Verkoop apparatuur: Wij verkopen soms ook de apparatuur die niet meer te huur zijn. Hiervoor neem contact met ons op over de mogelijkheden.

 

 

Staat je vraag hier niet ? Vraag ons. Binnen 5-10 minuten krijg je een antwoord op je vraag!